Pagina 1 van 1

sleepogen

BerichtGeplaatst: 24 jun 2006, 21:10
door Wouter
Tijdens de HELM-rit hadden we gezien dat de bullbar op de sleepogen gemonteerd zit.
En omdat er veel kans is dat ik me nog eens zal vastrijden heb ik maar een paar nieuwe sleepogen gemaakt.

Afbeelding

ik heb geen foto's van tijdens de werken, pikkentrekker thuis laten liggen.

maar het ging als volgt. Zoek een buis die precies binnen de bumpersteun past. Boor een groot gat voor de bout waar de buper mee vastzit, boor een extra gepast gat voor een bout. Las vooraan een D sluiting. Maak een gat in de bumper. Zoek ergens een beetje gele verf.
Spuit de buis vol met silicone zodat er geen water in de chassibenen kan.

Ze zien er in elk geval heel stevig uit.
Ik kan ze uiteraard makkelijk terug verwijderen als ik geen terrein ga doen.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2006, 09:17
door ladanivabelgium
seems nice, en netjes gedaan, maar mijn gedacht maak je je oprijhoek slechter op deze manier

BerichtGeplaatst: 25 jun 2006, 17:12
door Wouter
Daar heb je volledig gelijk in.

Als ik zie wat die trekhaak achteraan wegneem zie ik geen probleem om vooraan ook iets aan oprijhoek in te boeten.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2006, 18:58
door Roderick
pikkentrekker :? :lol:

BerichtGeplaatst: 25 jun 2006, 21:15
door steel
idd, mooi gedaan
gelukkig hadden we ze vandaag niet nodig.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2006, 13:34
door Nico Baeckelmans
Ben misschien een beetje een doemdenker maar wat vinden ze daar van op de keuring ??

BerichtGeplaatst: 26 jun 2006, 17:02
door Kassim
Nico Baeckelmans schreef:Ben misschien een beetje een doemdenker maar wat vinden ze daar van op de keuring ??


sowieso, in het verkeer??
Maareh, heb ik het verkeerd begrepen of.... zitten de ogen vastgelast zoals op de foto te zien is, of kan je ze naar binnen klappen, 'gelijk' aan de bumper? zonee, waarom is daar niet voor gekozen?
Verder lijken ze me erg effectief!! :S_THUM~1:

BerichtGeplaatst: 26 jun 2006, 17:54
door Wouter
Kassim schreef:
Nico Baeckelmans schreef:Ben misschien een beetje een doemdenker maar wat vinden ze daar van op de keuring ??


sowieso, in het verkeer??
Maareh, heb ik het verkeerd begrepen of.... zitten de ogen vastgelast zoals op de foto te zien is, of kan je ze naar binnen klappen, 'gelijk' aan de bumper? zonee, waarom is daar niet voor gekozen?
Verder lijken ze me erg effectief!! :S_THUM~1:


Ze zijn makkelijk te verwijderen: 2 bouten per sleepoog losschroeven en ze kunnen weg. Dus voor de keuring en dagelijks gebruik gaan ze eraf.

Ze zijn inderdaad vastgelast, de reden daarvoor is dat het gewoon steviger is. Als je ze wil laten scharnieren tegen de bumper dan moet je een extra gat vooraan in de buis boren en dan heb je een zwak punt.

Woensdag gaan ze er terug af, ik zal dan een paar foto's nemen zodag alles iets duidelijker wordt.

BerichtGeplaatst: 28 jun 2006, 19:14
door Wouter
Afbeelding

zo ziet het er dus uit, door het achterste gat gaat de bout van de bumper, door het kleinere vooraan een extra bout

Afbeelding

stevig gelast

Afbeelding

hier zit de extra bout

Afbeelding

alles gaat gewoon door de buper


de buitendiameter van de buis is 39mm, dit past mooi in de originele bupersteunen.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2006, 15:21
door TRooPER
hebt ook serieus mogen boren zeker om in die BUPER zo e gat te krijgen

voor de rest ziet dat er goed uit. just te hopen als ze u ooit ne
snok moeten geven gelijk bij den dark es gebeurt is, da ze uwe
voorkant niet heel aftrekken. vandaar dat ik altijd e kinetisch lint
prefereer.

BerichtGeplaatst: 29 jun 2006, 17:32
door Wouter
TRooPER schreef:hebt ook serieus mogen boren zeker om in die BUPER zo e gat te krijgen

voor de rest ziet dat er goed uit. just te hopen als ze u ooit ne
snok moeten geven gelijk bij den dark es gebeurt is, da ze uwe
voorkant niet heel aftrekken. vandaar dat ik altijd e kinetisch lint
prefereer.


Hier een paar straten verder zit een garage voor lanbouwmachines. Die hebben daar gerief met hopen en ik heb al regelmatig eens aan hun deur gaan kloppen om advies, materiaal, hulp. Ze kennen mij daar ondertussen al.
een gat van 40 boren was dan ook geen enkel probleem. 8)