self made vervangen van voorstoelen

Zelf wat geknutseld aan je Niva en wil je het delen met anderen? Dat kan je hier.

Moderator: pietsky

self made vervangen van voorstoelen

Berichtdoor Blockx lieven » 23 dec 2003, 19:29

Ik merk reeds een tijdje op dat velen onder ons op zoek zijn naar een goed alternatief voor stoelen . Wel ik heb in die van mij voorstoelen van een Peugeot 205 XS of GTI (klein beetje kuip) geplaatst zonder al te veel laswerk en zonder de originele Ladavoet te vervangen of te verzagen je moet alleen een wig in elkaar lassen aan de deurkant van de Ladavoet de andere kant behoeft slechts een boorgat of twee, de breedte is nagenoeg hetzelfde(de mijne is van 1991) ik heb geen idee of de recente modellen andere maten handhaven. Voor heel grote mensen onder ons is er echter wel een probleem, ze zitten lekker hoog , zo zie je beter de hoeken van je voertuig maar op het terrijn stoot je vlugger je hoofd .Welke Peugeot dealer heeft zo geen wrak staan ergens achteraan en geeft die stoelen weg aan wie ze wil . Ik heb hiervan foto's genomen en heb deze ergens in mijn pc staan . Vergeet niet eerst te meten en dan pas te breken , bij mij is het alvast een succes geworden en ik meet 1.72m wat vrij normaal is bij mijn weten. Momenteel bedraagt de afstand tussen het zitvlak en het plafond 97 cm met lichte druk op beide uitijnden.veel plezier.
Blockx lieven

Berichtdoor ladanivabelgium » 24 dec 2003, 09:37

de stoelen van Lieven

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor pieter_huyskens » 24 dec 2003, 10:52

Met een beetje meer werk krijg je er ook de stoelen van een saab 900 in, die zijn wel iets te breed, maar het gaat en ge zit precies thuis in uwe fauteuille.
EN......................Ik heb zowel kont als rugverwarming!!! :D :D :D
pieter_huyskens

Berichtdoor Alex » 24 dec 2003, 11:15

zo zag dat er bij ons vroeger uit in onze ex niva :D

Afbeelding

die stoelen waren van een oude ford siera en pasten perfekt
we hebben ze wel toen vastgelast met wat extra stukken ijzer 8)

daar heb ik wel geen info meer van :?
Alex

Berichtdoor ladanivabelgium » 24 dec 2003, 16:38

de stoel in de Rus... I'm very sorry dat hij niet gekuist is voor deze foto's :oops: :D Zit wel lekker, maar is in combinatie met de rolkooi een hele toer om in- en uit te stappen.

Afbeelding Afbeelding
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Keer terug naar Self made