teflon ringen om Niva te verhogen

Zelf wat geknutseld aan je Niva en wil je het delen met anderen? Dat kan je hier.

Moderator: pietsky

teflon ringen om Niva te verhogen

Berichtdoor forest » 19 sep 2003, 20:38

Wie kan mij de teflon ringen bezorgen om Niva te verhogen? Graag zacht prijsje....
forest
 

Berichtdoor Edwin » 20 sep 2003, 20:52

Ik denk dat je deze door iemand zal moeten laten draaien,Meer dan waarschijnlijk heeft onze fantastische moderator ladaniva-belgium hier voor nog de juiste maten liggen Is héééél lief vragen zou ik denken.
Niet vergeten dat je ook stukjes nodig hebt om de triangels mee te verhogen (tussen rotul en triangel) die maten kan je bij jan ook wel vinden denk ik.Moest je ooit deze kunnen laten draaien laat dan zeker iets weten op het forum want ik denk dat er wel meerdere jacht maken op deze ringen.En zo als meestal het geval is destemeer je er kan laten draaien deste goedkoper het wordt. 8)
Avatar gebruiker
Edwin
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 22 aug 2003, 19:06
Woonplaats: St-jorisWinge

teflon ringen

Berichtdoor forest » 21 sep 2003, 01:33

Jààhan,
kan je mij de maten bezorgen? Ik zorg voor serie-productie. Heb namelijk les gegeven in technische school. Denk wel dat ik collega zo zot krijg....
Greetz,
forest
forest
 

Berichtdoor ladanivabelgium » 21 sep 2003, 05:27

zal vor morgen zijn, ik heb subiet een autocross en ben zo ziek als een hond..... :(
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor forest » 21 sep 2003, 12:03

Geen probleem. Verzorg je goed en geniet v d autocross... Geen haast bij.

Greetz,
forest
forest
 

Incidentally, the car's suspension is about as perfect

Berichtdoor Stef » 21 sep 2003, 12:23

The secret behind the car's off-road success is quite simply the fact that it was built to cope with Russian roads. Add into the equation short over-hangs, a high/low transfer case and a diff lock and you have unbeatable 'mud-plugging' abilities. It has an impressive ground clearance of 9.25", it will wade through 20" of water and can tackle 1 in 1.6 gradients. To put it simply, if Russia ever puts a man on the moon, you know fully well he'll be driving a Niva-based moon-buggy. Incidentally, the car's suspension is about as perfect as you can get, so don't try changing it. According to Alan from Lada specialists Lada UK Ltd, one sure way to ruin a Niva's off-road ability is to lift the suspension.


http://www.4x4mart.co.uk/newsfeatures/d ... 644&Page=4
Stef
 

Berichtdoor forest » 22 sep 2003, 19:29

Kweet het Stef, maar een beetje 'clearance' zou geen kwaad kunnen. Vooral niet omdat de uitlaat net iets kwetsbaarder wordt wegens aanpassing voor lpg-tank.
forest
 

Verhogen

Berichtdoor Gorrit » 05 okt 2003, 15:37

Ik had dat ook. Dus heb ik de LPG-tank er van onder gehaald (en ga die binnenin plaatsen). Zodat ik de uitlaatpot in de holte -waar de LPG-tank zat- kan plaatsen. Ondertussen heb ik ook de achterbank eruit gegooid. Dat is een verschil van gewicht, waardoor de Lada een stukje omhoog is gekomen. Serieus verschil op terrein. :wink:
Gorrit
 

Berichtdoor Darkangel » 26 okt 2003, 02:57

Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo een set ringen om te verhogen. Als iemand die laat maken laat dit dan maar even weten hier en liefst ook wat dit moet kosten.
@ Jan : is verhogen echt zo slecht als in dat engels artikel of is dat fel overdreven ?
Avatar gebruiker
Darkangel
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 26 okt 2003, 02:04
Woonplaats: Peer

Berichtdoor ladanivabelgium » 26 okt 2003, 05:55

is fel overdreven, die uitspraak werd gedaan door een Ladagaragist (denk ik) in GB, en zoals je weet houden die de dingen liefts origineel, de kans bestaat immers dat je de boel gaat verbeteren en dat kan nooit de bedoeling zijn :? :wink:
hij heeft ook een website: http://www.lada.co.uk/
ik zal er trouwens één van de dagen eens werk van maken om zo'n ring op te meten. Dan kan je ze laten maken of zelf draaien. Alleen de spacers voor de fuseepennen zijn wat moeilijker om zelf te maken..
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Edwin » 27 okt 2003, 20:05

forrest als je die ringen gaat laten draaien laat dan even iets weten samen met de prijs want zou er voor mijne blauwe ook wel kunnen gebruiken. Nu is deze verhoogd met blokjes tussen de triangels en de plaat waar de veer op rust, maar deze springen tamelijk in't oog en de mensen op de autokeuring krijgen krampjes en spontane buikloop als ze dit zien. :? Niet dat ik dat hun niet gun, :twisted: de hufters maar ben beu om daar als vaste klant in de herkeurings-rij gespot te worden. :evil:
niet te vergeten , je bent uniek ,net zoals iedereen
Avatar gebruiker
Edwin
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 22 aug 2003, 19:06
Woonplaats: St-jorisWinge

Berichtdoor ladanivabelgium » 27 okt 2003, 22:31

@ edwin
de ringen vallen ook op en de plaatjes tussen de fuseepennen heb je zowiezo nodig om je wielen een beetje recht te krijgen na het verhogen
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Edwin » 28 okt 2003, 16:10

die ringen vallen nogal mee vind ik persoonlijk en als je ze een zwart kleurtje geeft al helemaal 8)
En ik heb mij voorgenomen de volgende keer een kort rokje aan te doen, :wink:
moet kunnen lukken denk je niet :?:
niet te vergeten , je bent uniek ,net zoals iedereen
Avatar gebruiker
Edwin
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 22 aug 2003, 19:06
Woonplaats: St-jorisWinge

Berichtdoor Nico Baeckelmans » 11 nov 2003, 08:06

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Ik kan via het werk aan staven (wel geen teflon maar staal) geraken mits Jan eens de juiste maten (en niet die van die arme blondjes die hij steeds laat duwen) opmeet. Ik heb ook een adres gevonden waar ik ze aan een prijsje kan laten draaien.

Dat staal betaal ik aan de prijs van oud ijzer. De exacte prijs van het draaien heb ik nog niet gekregen maar denk wel dat die ook aan de grootte van het order gebonden is.

Indien iemand interesse heeft, laat het maar weten.

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Avatar gebruiker
Nico Baeckelmans
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 aug 2003, 15:38
Woonplaats: Niel

Berichtdoor ladanivabelgium » 12 nov 2003, 06:34

binnendiameter: 90 mm
buitendiameter: 120 mm
hoogte: 40-45 mm

Afbeelding
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Volgende

Keer terug naar Self made

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron