Rus evo I

Zelf wat geknutseld aan je Niva en wil je het delen met anderen? Dat kan je hier.

Moderator: pietsky

Berichtdoor Speedybelgium2 » 26 jul 2004, 20:12

Gewoon door gaan 8) een nieuwe planning is vlug gemaakt :) of heb je haast :?: :shock: :wink:
Speedybelgium2
 

Berichtdoor Edwin » 27 jul 2004, 06:39

Te veel Jupkes gedronken!!!!!!!! :twisted:
Met alle gevolgen vandien voor de planning. :lol: :lol: :lol:
Sorry! Kon t weer ni laten.
niet te vergeten , je bent uniek ,net zoals iedereen
Avatar gebruiker
Edwin
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 22 aug 2003, 19:06
Woonplaats: St-jorisWinge

Berichtdoor ladanivabelgium » 27 jul 2004, 22:41

update werkzaamheden:

Jupkes zijn op :shock: :cry: :cry:

Bluts links vooraan op de hoek uitgeklopt. Met dank aan Dirk voor de proffessioneel uitgevoerde job....

planning voor morgen: Jupiler halen... :D

Afbeelding
Afbeelding
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor MAN_Nivadrivers » 27 jul 2004, 22:49

ladanivabelgium schreef:update werkzaamheden:

Jupkes zijn op :shock: :cry: :cry:

Bluts links vooraan op de hoek uitgeklopt. Met dank aan Dirk voor de proffessioneel uitgevoerde job....

planning voor morgen: Jupiler halen... :D


Ik zou die Jupkes toch nog even in de winkel laten staan hoor! Die professor heeft bij jou al 2 frakskes aan 8) -> proFessioneel
Avatar gebruiker
MAN_Nivadrivers
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 20 aug 2003, 22:08
Woonplaats: Dendermonde

Berichtdoor Edwin » 28 jul 2004, 22:21

MAN_Nivadrivers schreef:

Ik zou die Jupkes toch nog even in de winkel laten staan hoor! Die professor heeft bij jou al 2 frakskes aan 8) -> proFessioneel


of dit is net te wijten aan het ontbreken van :roll: .... jupkes
niet te vergeten , je bent uniek ,net zoals iedereen
Avatar gebruiker
Edwin
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 22 aug 2003, 19:06
Woonplaats: St-jorisWinge

Berichtdoor Darkangel » 02 aug 2004, 00:18

Die veren zijn er dat van ne Vitara gelijk ik ene heb ? De standaard veren ? Want mijne Vitara is verhoogd en die veren heb ik hier nog ergens in een doos in de kelder liggen. Als het die zijn weet ik daar ok een goede bestemming voor :wink:
Laatst bijgewerkt door Darkangel op 03 aug 2004, 13:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Darkangel
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 26 okt 2003, 02:04
Woonplaats: Peer

Berichtdoor ladanivabelgium » 02 aug 2004, 06:13

id, gewone standaard Vitaraveren
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Darkangel » 03 aug 2004, 13:54

Ok, dan zal ik die doos eens beginnen te zoeken :lol:
Avatar gebruiker
Darkangel
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 26 okt 2003, 02:04
Woonplaats: Peer

Berichtdoor ladanivabelgium » 14 sep 2004, 18:27

nog eens een update:

omdat er even geen investeringen kunnen gedaan worden (lees: budget voorlopig op) de 2.0 liter Fiat motor onder handen aan 't nemen. Pech: moet gereviseerd worden. Het blok heeft al stevige stootranden in de cilinders en zoiets ga ik er niet in leggen. Dus: 't zal niet voor nieuwjaar zijn... :cry:

De beslissing over de motor is dus genomen: 't wordt een Fiat 131 Racing motor met zo'n pekaatje of 130 (voor de iets jongeren onder ons: da's dezelfde motor als in een Fiat Ritmo Abarth. Diegenen die nu nog niet weten wat voor motor het is: you're too young, you'll never know... :D
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor ladanivabelgium » 22 sep 2004, 08:21

update:

de verhoging voor de evo aan 't uittesten op de Johnny. 'k wil niet dat bij de eerste offroadtrip met de evo de boel uit mekaar klapt. In de sectie 'techniek' op de site staat dat je een Niva ong 50 mm kan verhogen, daarboven wordt het een probleem. De evo (en dus nu de Johnny) komt ong 100 mm hoger te staan, dus....

probleem 1: achteraan al verhoogd, de lastafhankelijke remdrukbegrenzer komt dus helemaal dicht te staan :arrow: geen remdruk meer achteraan en een heel raar pedaalgevoel. Mogelijke oplossingen:
- de rembrukbegrenzer verwijderen, wat problemen gaat geven op de technische keuring
- het stangenstelsel van de remdrukbegrenzer aanpassen
probleem 2: de achteras staat niet meer mooi in het midden (te ver naar voor). Oplossing: ophanging achteras aanpassen

het verschil met een standaard Niva:

Afbeelding

Afbeelding
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor ladanivabelgium » 24 sep 2004, 06:17

update:

met de (veel stuggere) Vitaraveren valt niet te rijden. De Johnny springt van links naar rechts. Op zoek naar een nieuwe oplossing om hem vooraan even hoog te krijgen als achteraan
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Darkangel » 24 sep 2004, 08:53

Hmm , jammer ,da hoef ik dus al niet te proberen :cry: . Wat steekt er achter onder dan ?
Avatar gebruiker
Darkangel
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 26 okt 2003, 02:04
Woonplaats: Peer

Berichtdoor Blockx lieven » 24 sep 2004, 17:55

ladanivabelgium schreef:update:

met de (veel stuggere) Vitaraveren valt niet te rijden. De Johnny springt van links naar rechts. Op zoek naar een nieuwe oplossing om hem vooraan even hoog te krijgen als achteraan


Beste Jan ik heb ook te lange veren en heb er één toer afgeslepen (je leest gezaagd) zo heb je terug veeruitval en kan hij beter de baan houden anders rijd je op het einde van je schokdemperuitval en is de souplesse weg maar ook de 10 cm hoogte. Die wordt max 6,5 cm volgens mij . :roll: :lol: 8) :oops:
Blockx lieven
 

Berichtdoor ladanivabelgium » 22 dec 2004, 09:40

update:
eerst en vooral: de streefdatum is een beetje verlegd: zal einde 2005 worden of zo :roll: Nu de Rus weer zo'n beetje onder handen genomen is kan die er hopelijk weer even tegen

gisteren een beetje geluk gehad: een Nivaatje opgehaald voor wisselstukken en achterin de koffer lag iets: een lekkere Fiat 2.0-liter :D Lijkt er netjes uit te zien maar ligt ook al een poosje stil. Met wat geluk is hij nog goed (lees: zit niet vast) en heb ik gelijk terug een basismotor om in de evo te leggen. De motor die ik al had is versleten en het loopt aardig in de papieren om die te reviseren.
Is wel een beetje een rare motor. De meeste Fiat 2.0-liters hebben minstens 110 pk, deze heeft er 'maar' 98 :( De motorcode is 154C5000 (komt uit een Fiat Croma), als iemand met andere gegevens op de proppen kan komen, hoor ik het graag. Er zal wel veel 'geremd' zijn door carbu en uitlaatspruitstuk, want dat ziet er maar '1300-achtig' uit :shock:
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor ladanivabelgium » 22 dec 2004, 10:46

blijkt een CHT-motor te zijn met variabel inlaattraject (beter koppelverloop). het ding zou 17,2 mkg koppel hebben bij 2800 t/min :D
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

VorigeVolgende

Keer terug naar Self made

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron