Kleppen regelen na motorrevisie

Motorblok, cilinderkop enz

Moderator: pietsky

Re: Kleppen regelen na motorrevisie

Berichtdoor Crispijn » 20 mei 2020, 16:37

kleine update:
Shimmen was niet mogelijk, had wat negatieve effecten op de oliekanalen...
Dus terug naar de theorie om een klepsteel in te korten, gelukkig weten we nu wel de lengte die er af moet.
Nu is het simpelweg een methode vinden om dit in de praktijk te kunnen omzetten :|
Crispijn
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 05 aug 2019, 16:06
Woonplaats: Leuven
Mijn Niva('s): Lada 4x4 (vaz 21214 uit 2010) met LPG

Re: Kleppen regelen na motorrevisie

Berichtdoor Crispijn » 13 jul 2020, 19:15

update:

Uiteindelijk naar een vlakker gegaan die van vroeger nog vertrouwd was met het slijpen van klepstelen.
Met overleg beslist om er 0,6mm van elke steel te doen. Niet de 0,4mm dat het verschil corrigeerde, dit omdat hij vreesde dat er dan te weinig speling zou kunnen zijn als alles wat opwarmt bij het draaien.

2 weken later kleppen terug. Alles er in gezet en hij lijkt lekker te draaien zoals het zou moeten :D !
Nu nog rest er enkel nog wat kleinere projectjes als de remblokken vervangen, remcilinder vanachter en hier en daar een buis... en dan naar de keuring en dan kan die eindelijk terug ingeschreven worden :blij:
Crispijn
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 05 aug 2019, 16:06
Woonplaats: Leuven
Mijn Niva('s): Lada 4x4 (vaz 21214 uit 2010) met LPG

Re: Kleppen regelen na motorrevisie

Berichtdoor A26O4 » 16 jul 2020, 12:20

Blij om te horen dat je weer kan rijden!
Zeg maar Pieter als dat makkelijker is.
Avatar gebruiker
A26O4
Lid 2015
 
Berichten: 1899
Geregistreerd: 17 aug 2008, 15:33
Woonplaats: Kaprijke
Mijn Niva('s): 1600 87
1600 94
2105 91
2101 77

Vorige

Keer terug naar Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron