Ik denk dat ik het euvel gevonden heb.
Olie pomp ziet er heel fris uit en werk naar behoren, Even een drijfstang lager gedemonteerd en die zag er goed uit, ook een hoofd lager gedemonteerd (alles effe snel afgelopen avond terwijl de motor nog in de takels hing). Het hoofd lager dat ik even los gehaald is is naar de klote... Dat komt volgens mij door de lage olie druk tijdens mijn test ritje

Daarnaast geconstateerd dat de krukas zwaar versleten is (dat is niet van een half uurtje draaien).
Ik heb dit even vergeleken met de krukas die in mijn oude 1600 zit en die ziet er veeeel beter uit.

Nu driftig op zoek naar Plastigage (om de speling te meten) en de krukas overbouwen, moet natuurlijk wel in mamut met de Niva komen.
Oja, blokje draait soepel rond zonder rare zware punten... uhh deed
Had ik nu maar de makkelijke weg gekozen... , maar ja dan had ik gewoon een golf moeten gaan rijden....
Leven is het meervoud van lef..