ik kwam gisteren tot de ontdekking dat er in het koelsysteem van mijn vorige week aangeschafte Niva, bruine smurrie zit wat in de verste verte niet lijkt op koelvloeistof. Mijn diagnose is dat er ooit water in gedaan is als noodoplossing en dat dit is blijven zitten met als gevolg roesten en dus water wat in bruine smurrie veranderd is. (de vorige eigenaar heeft bijvoorbeeld ook nooit goed schoongemaakt na off-road rijden.. dus ik denk dat hij ook nooit meer gedacht heeft aan het vervangen van het water voor koelvloeistof..)
denken jullie dat deze diagnose klopt, of zou er ook nog wat anders aan de hand kunnen zijn?
als mijn diagnose klopt, kan ik twee dingen doen; alles doorspoelen totdat de bruine smurrie eruit is en vervolgens weer koelvloeistof erin doen, OF, het hele systeem vervangen voor nieuw... ik zag dat ik bij www.russian4x4.de voor 100 euro slangen en een radiateur heb, dat zijn de kosten dus niet. Ik zag ook dat 1 slang lichtjes gescheurd is en lekt, dus die moet ik toch al vervangen.
Wat zouden jullie doen?
en... ik las ergens dat de website die ik hierboven noem niet een beste is omdat daar veel chinese troep verkocht wordt? welke website verkoopt wel goede Niva-onderdelen?
grtzz, en bedankt alvast!