Revisie achteras en montage LSD

Versnellingsbak, tussenbak, diff's, steekassen enz

Moderator: pietsky

Re: Revisie achteras en montage LSD

Berichtdoor Walby » 11 apr 2017, 22:13

Bert Vanzavelberg schreef:Ik had er met Walby eens over gesproken, hij heeft ze ook en is er zeer tevreden van.
Ik herinner mij nog dat zij in een andere hoek op de tussenbak toekomen, ze lopen eerder schuin naar beneden. De originele lopen gewoon recht.

Onder mijn niva staat de achterste onder een belachelijke hoek; maar dat is omdat die verhoogd is en heel de ophanging van de achteras is aangepast.

Steek je ze onder een originele niva, maken ze precies de zelfde hoek als de originele kruisjes.

Ik heb de achterste trouwens al kapot gekregen, het kooitje rond de kogels in frut van een.
Was wel onder zeer extreme omstandigheden met veel schokkend vermogen op de assen, en de verhoging zal er ook voor iets tussen steken.

Vanachter zitten er nu terug kruisjes, van voor laat ik de homokineeten steken.

Het zijn trouwens prima aandrijf asjes, ze zijn alleen niet voor t'zonneke bedoeld.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Re: Revisie achteras en montage LSD

Berichtdoor pietsky » 12 apr 2017, 17:46

Een filmpje op youtube met een vergelijking en welke aandrijfassen de beste zijn voor de Niva of Lada.
De cardanassen van Syzran komen als beste uit de bus geen vibraties en geluidloos.
Dit naar aanleiding van klanten recensies en vele kilometers onder diverse lada's
Trouwens heeft Syzran nu ook cardanassen met kruisjes voor verhoogde niva's 4x4 omdat deze nog meer onder verschillende hoeken en lengtes moeten kunnen functioneren.
[urlhttp://www.cardan-syzran.ru/][/url]
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky

Mijn Niva('s): ..

Vorige

Keer terug naar Aandrijflijn