Roest aan de voorkant

Moderator: pietsky

Roest aan de voorkant

Berichtdoor thom » 31 aug 2011, 18:26

Mensen ik heb een vraagje ik ben mijn niva aan het opknappen en er moet een nieuwe voorkant op. zowel de zijvlakken en de voorkant zelf.
nu is mijn vraag hoe krijg ik dat er af. (de bumper van voor is er al af en de motorkap ook)
al vast bedankt.

groeten Thom
thom
Lid 2015
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 17 mei 2011, 20:12
Woonplaats: Belsele
Mijn Niva('s): 1700

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor ladanivabelgium » 31 aug 2011, 18:42

en de rest is gelast...
Wat je nog allemaal moet demonteren voordat je verder kan:
- deuren
- grille
- koplampen
- radiator

En dan is het met een puntlasboortje alle puntlassen (+- 150 :shock: ) uitboren. Ik heb ergens foto's van een Niva waarbij ik een tijdje terug hetzelfde gedaan heb. ik zal ze ff zoeken en hier posten

By the way: dit is eigenlijk geen werkje als je hierin geen ervaring hebt
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7368
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor ladanivabelgium » 31 aug 2011, 19:00

haha, gevonden! Joeps Niva als didactisch materiaal :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7368
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, België
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor Niva-sport » 31 aug 2011, 23:44

Voor je de nieuwe delen erop prop-last moet je wel eerst het onderliggende materiaal conserveren. Ik heb toendertijd mijn 1600 ook van een nieuwe voorkant voorzien. Je kunt het spul conserveren met Inox spray, conserveert maar zit niet in de weg bij het lassen zoals gewone verf wel doet. Na het lassen kun je de achterkant conserveren met X5 en X10. Kijk hier http://www.rustbuster.nl/index.html eens, daar kun je allerlei handige zaken vinden.
Ik heb een tennisbal op mijn trekhaak
Avatar gebruiker
Niva-sport
Lid 2015
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 18 feb 2006, 00:32
Woonplaats: Haarlem bij de IJmuidense zandbak
Mijn Niva('s): 1.7i, 2006, servostuur en arko

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor thom » 01 sep 2011, 14:40

Merci allemaal! :bedankt:
thom
Lid 2015
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 17 mei 2011, 20:12
Woonplaats: Belsele
Mijn Niva('s): 1700

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor Buster » 01 sep 2011, 20:32

Knap werk, Jan!
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
Lid 2015
 
Berichten: 2394
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.9D 1996

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor hades » 01 sep 2011, 20:37

Buster schreef:Knap werk, Jan!


kan ik alleen maar bevestigen!!
Winner lifetime award most annoying avatar
Avatar gebruiker
hades
Lid 2015
 
Berichten: 1562
Geregistreerd: 25 okt 2007, 18:29
Woonplaats: Oisterwijk NL
Mijn Niva('s): Niva 1.6 1986

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor pietsky » 02 sep 2011, 06:20

Jan

Top reparartie
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky
moddereter
 
Berichten: 2047
Geregistreerd: 22 feb 2010, 19:17
Woonplaats: Kursk, Kursk Oblast, Rusland. Ribnita, Moldavië.
Mijn Niva('s): ..

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor mackbreaker » 09 okt 2012, 22:11

ik moet ook de hele voorkant van mijn niva vervangen en heb ook al een nieuwe neus.
maar mijn vraag is hoe dat precies gedaan moet worden?
en wat ik daarvoor nodig heb.
ik dacht zelf aan een half automaatje, maar ik lees hier ook iets over een puntlas??

verder wel heel netjes gedaan :blij:
mackbreaker
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 13 sep 2012, 21:42
Woonplaats: weert(NL)
Mijn Niva('s): 1600 van 79 op lpg

Re: Roest aan de voorkant

Berichtdoor Niva-sport » 09 okt 2012, 22:40

Puntlassen is het mooist maar niet altijd goed te doen omdat je dan de achterkant van de plaat ook kaal moet maken. Er zijn ook veel plaatsen waar je niet eens bij de achterkant kunt komen. Proplassen met een co2 automaat (draadje) is het best te doen. Je moet daarbij wel uit de wind staan anders waait je gas weg.
Ik heb een tennisbal op mijn trekhaak
Avatar gebruiker
Niva-sport
Lid 2015
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 18 feb 2006, 00:32
Woonplaats: Haarlem bij de IJmuidense zandbak
Mijn Niva('s): 1.7i, 2006, servostuur en arko


Keer terug naar Carrosserie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron