Nog geen roest, maar maanden moest ik er toch niet meer mee wachten.
Sinds ik met m'n dieseltje zo'n beetje hele softe

offroad doe ziet hij wel wat meer af dan voordien. Niet dat dat erg is, want met wat extra onderhoud is er niks aan de hand. Zo moet je bijvoorbeeld af en toe de wateraflaatgaatjes van de dorpels doorprikken zodat ze open blijven. Na de laatste offroad was ik dat vergeten en dan blijft er water in je dorpels staan. Vanuit de dorpels loopt het dan binnen in je auto. In een vorig leven heeft m'n dieseltje ook al eens offroad gedaan. Waarschijnlijk maar 1 keer, maar dan wel tegoei. Het resultaat daarvan vind je
hier en
hier. Blijkbaar heeft er dus ooit lang water onder de matten gezeten. Als je dat dadelijk uitkuist is er niks aan de hand, maar bij mij waren de dreunplaten aan het los komen. Onder die dreunplaat zit niks verf, dus dan gaat het snel.
na het verwijderen van de matten en de dreunplaat kwam ik dit tegen:

niks erg aan, gewoon wat vliegroest. Op de foto toont het erger dan het eigenlijk is

goed opschuren en ontvetten en er kan roestomvormer op


morgen of maandag nog lak erover en dan kunnen de nieuwe dreunplaten erin geplakt worden
