ladanivabelgium schreef:verstevig de vloerplaat waar de bevestigingen van de versnellingsbak en de tussenbak zitten
Wou het ook al zeggen. Bij 2 niva's van mij was het al te laat, steun was al uitgeschuurd toen ik hem kocht.
Ook kan je al een gaatje boren waar de antenne komt, als die er nog niet op zit.
Idem gat voor een snorkel als je die wil plaatsen. Het is beter dat de rand van het gat word mee gelakt ipv ze te boren na het lakken.
Idem voor LPG als dat erin komt.
Idem gaten trekhaak.
Als je het achteraf doet, is het geen ramp, maar de gaten mee lakken (klinkt onnozel, een gat lakken) is beter.
Nu je er ook overal aan kan ook mss de kokers behandelen, als je dan een beetje smoddert is het zo erg nog niet.
Ook voor je alles terug monteert denken over extra kabels weg te werken. Bij een 1600 is dit een kabel voor de achterruit sproeier pomp, ipv een darmje.
Ik ga ook een redelijk dikke kabel steken van aan de +pool van de batterij (gezekerd) tot in het koffer ruim, voor een extra 12V stopcontact voor kampeer gerief op aan te sluiten, gelijk koelbox, omvormer voor scheermachine

en dergelijke.