Even een update.
Heb m'n dynamo door laten meten.
De bevinding van het bedrijf:
Dynamo heeft het begeven. Lag niet aan de koolborsteltjes of regelaar. Waarschijnlijk lag het aan de diodeplaat.
Heb besloten een nieuwe dynamo te kopen voor het luttele bedrag van €115,-
Vandaag gemonteerd maar...
Er zitten 3 aansluitingen op net als op de oude.
Dikke kabels zitten goed, dat zonder twijfel, maar de twee andere stekkertjes
Ik heb allebei de combinaties geprobeerd.
Combinatie 1: contact aan, acculampje brand NIET. Gestart, acculampje brand NIET.
Combinatie 2: contact aan, acculampje brand NIET. Gestart, acculampje brand NIET.
Meneer van de winkel zei dat er één aansluiting voor de toerenteller was, op mijn oude dynamo stond daar een W bij, en één aansluiting zou naar het relais van het acculampje gaan en de derde is die met het boutje is gewoon voor de spanningslevering.
Ik heb gezien dat er één van de kleine draden(een grijs/blauwe) naar de oude spanningsregelaar gaan en van daar uit waarschijnlijk naar het relais van het acculampje en van de andere(een gele) weet ik niet waar die naartoe gaat.
Hoe ik die twee ook aansluit, de accu laadt goed op en de toerenteller doet het ook goed, alleen het acculampje werkt niet naar behoren. Ik moet wel bekennen dat ik een nieuw relais erop gezet, maar deze is volgens mij nog hartstikke goed. Ik zou de oude wel weer terug kunnen plaatsen, maar ik denk niet dat het hieraan ligt.
Iemand een idee?
Greetz,
Lars