door Walby » 07 mei 2016, 07:21
Zul je wel weten, maar koppel eerst de batterij af!
Ik laat alles zitten van uitlaat en alternator.
Eerst de dikke en dunne kabel verwijderen, dan starter los zetten. (gaat ook terwijl ze er nog aan hangen, maar moeilijker)
Voor de starter los te zetten gebruik ik ne ring sleutel voor de 2 bovenste los te zetten, en dan een knie gewricht 3 lange verleng stukken en de rak voor ze er volledig uit te draaien.
De onderste zet ik als laatste los met de rak. Voor de 3 bouten moet je wat mikken met de rak, maar heel da spel gaat perfect langs de versnellingsbak door. Het helpt als er iemand van boven uit de dop de op bout zet.
Daarna de starter naar achter schuiven tot tegen de alternator zodat het puntje helemaal uit de versnellingsbak klok is. En dan is het kantelen en wriemelen.
Hij komt dan tussen schutbord en uitlaat pijp om hoog met het puntje naar boven.
Homo Sapiens non urinat in Ventum