Pagina 1 van 1

Starter 1600 vervangen

BerichtGeplaatst: 06 mei 2016, 15:27
door tomber
Hoe kan je best de starter uitbouwen, moet hiervoor de uitlaat eraf ?
Of zijn /weet iemand enkele praktische tips =>
ik lees op het internet dat als je de alternator eruit haalt, je via dit gat de starter eruit kan halen, ,iemand al geprobeerd?

J

Re: Starter 1600 vervangen

BerichtGeplaatst: 07 mei 2016, 07:13
door ladanivabelgium
een 1600 starter kan er normaal zo uit. Tussen brandschot en inlaatspruitstuk is net genoeg plaats om hem er tussendoor te wurmen

Re: Starter 1600 vervangen

BerichtGeplaatst: 07 mei 2016, 07:21
door Walby
Zul je wel weten, maar koppel eerst de batterij af!

Ik laat alles zitten van uitlaat en alternator.
Eerst de dikke en dunne kabel verwijderen, dan starter los zetten. (gaat ook terwijl ze er nog aan hangen, maar moeilijker)
Voor de starter los te zetten gebruik ik ne ring sleutel voor de 2 bovenste los te zetten, en dan een knie gewricht 3 lange verleng stukken en de rak voor ze er volledig uit te draaien.
De onderste zet ik als laatste los met de rak. Voor de 3 bouten moet je wat mikken met de rak, maar heel da spel gaat perfect langs de versnellingsbak door. Het helpt als er iemand van boven uit de dop de op bout zet.

Daarna de starter naar achter schuiven tot tegen de alternator zodat het puntje helemaal uit de versnellingsbak klok is. En dan is het kantelen en wriemelen.
Hij komt dan tussen schutbord en uitlaat pijp om hoog met het puntje naar boven.

Re: Starter 1600 vervangen

BerichtGeplaatst: 07 mei 2016, 09:51
door tomber
dank voor de info, we weten wat te doen straks :bedankt: