Lada diva

Alle technische vragen waarmee je niet in de bovenstaande secties terecht kan zet je hier neer

Moderator: pietsky

Lada diva

Berichtdoor Niels » 20 maart 2007, 22:40

Goeiedag,

Ik heb eens een vraagje. Mijn grootvader heeft een lada diva en hij heeft al een paar maanden problemen erbij. De man is al redelijk oud en de auto maakt niet zoveel kilometers op een jaar. Nu start hij al een tijdje soms wel en soms niet. De garage heeft de batterij al nagekeken. De alternator gereviseerd en al. Maar nu startte hij deze avond weer niet. Als ik nu het contact opzet dan hoor je zo snel achter elkaar klikskes. En het komt van de starter denk ik. Volgens mij zit de garagist er helemaal langs en zit het probleem in de starter. Want als je start en je pakt de starter vast voel je het ook klikken erin. Zou dit kunnen kloppen dat de starter stuk is of niet. Ik hoop dat julle me misschien iets verder kunnen helpen.

ALvast bedankt.

Mvg Niels
Niels

Berichtdoor ladanivabelgium » 21 maart 2007, 06:08

als de batterij goed geladen is en de starter klikt alleen maar is hij inderdaad kapot.
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Walby » 21 maart 2007, 10:24

Ik heb ook zo eens nen hoop clickjes achter elkaar gehad na aan de baterij te prutsen. Je kan eens proberen de klemmen van de batterij eens goed op te schuren, ook de kabels die naar de starter gaans eens nakijken, of alles wel goed contakt geeft.
Als er ergens veel oxidatie tussen te fishkes zit dan krijg je ook van de geklicker.

Je kan ook eens proberen de starter rechtstreeks aan de batterij te koppelen, maar dan moet je goed weten welke kabels, en natuurlijk niet te lang aan de batterij hangen.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor steel » 21 maart 2007, 17:39

als hij klikt, branden dan de lichten nog?

als je een okkasie starter zoekt, heb ik die liggen.
Steeds rechtdoor

Afbeelding
steel
moddereter

Mijn Niva('s): Niva 1600cc '93
Lada 2101 '86

Keer terug naar Diversen