Is een super ding.
Is wel stuurbekrachtiging en geen servo!
Zo als Ram: Alles wat je nodig hebt lijkt in de set te zitten.
steven205 schreef:en past deze in een 1600 van 1985.
Ja, MAAR!!!
De originele 1600 rembekrachtiging zit in de weg. Deze moet je vervangen door een grotere van een 1700, die staan verder weg van het schutbord.
Als je dit doet, kan het zijn dat je reservewiel er niet meer op dezelfde manier in past. Het moet dan ondersteboven liggen. Hier ben ik niet 100% zeker van.
De hoofd rem cilinder van een 1600 past niet op de rembekrachtiging van een 1700. Dus je moet ook de 1700 hoofd cilinder mee vervangen.
Deze heeft 4 aansluitingen en die van een 1600 maar drie.
Dus moet je ook leidingen gaan vervangen. Het mooiste en veiligste is dat je dan 1 T blokje weg neemt, en de leidingen van de dubbele cilinder op de klauw vervangt door de langere van een 1700. De rechtse leiding hiervan loopt achter het motorblok en zal wat geduld en gefoefel nodig hebben. De 2 andere leidingen op de hoofd cilinder moeten ook langer worden. Eentje naar het T blokje (met leiding naar enkele cilinder vooraan R en leiding naar achter). en de andere is enkele cilinder vooraan L
De leiding van de koppeling loopt ook in de weg, maar is lang genoeg om te plooien en anders te laten lopen. Deze heb ik wel log gekoppeld voor het slijpen van het gat en de montage.
Voor de steun van de olie pomp, moet je onderaan in het blok een gat boren en draad in tappen. Bij de nieuwe blokken zit hier een vlak stukje op het blok, en is het vrij gemakkelijk.
Bij een oudere blok, zitten hier rondingen en ga je ofwel creatief moeten zijn, ofwel het bevestigingsgat op de steun verplaatsen een cm of 2 naar R boven, daar zit bij een oude blok wel een vlak stukje waar je gemakkelijk in kan boren en tappen. (ik heb hier een gat in geboord van 15mm diep, zonder door de wand te zitten, en dan met een machine tap erdoor [tap voor blind gat])
Voor het gat in je schutbord te slijpen heb ik wel een template voor je. Dit is naar mijn mening het lastigste werk, en ook iets wat je zonder lassen niet ongedaan kan maken.
Deze pdf template kan je af printen (SCHAAL 1:1 !!!!), uitknippen en met magneetjes op het schutbord zetten. Over tekenen en dan uitslijpen.
Dit volgt de contouren van het stuurhuis redelijk nauwkeurig, en kan je alles netjes af kitten.