Ik heb mijn motor volledig uit mijn Niva gehaald en deze goed schoongemaakt, daarbij heb ik alles aan slangen los gemaakt etc. vervolgens heb ik de koppeling vervangen en de koppakking vervangen. daarna alles weer terug gezet in de Niva. Nadat de motor is terug geplaatst heb ik de olie de verdeler kap en bougie kabels vervangen, als laatste heb ik ook meteen de spanningsregelaar vervangen.
ik heb daarna de ontsteking opnieuw afgesteld en de contact punten goed gezet. en dan nu het probleem:
de Niva start perfect, heb de choke niet meer nodig, zelfs niet bij een koude motor, dat gaat dus goed. als ik ga rijde met de Niva gaat het goed tot 3,5 a 4000 toeren en dan houd de auto in, ik kan niet meer harder (hoger toerental gaat ook niet). als ik in de lage versnellingen de choke uit trek gaat het toerental omhoog tot 5000 maar niet verder. in de hogere versnellingen heeft de choke geen zin, ik kom niet boven de 3,5 a 4000 toeren. het gevolg is dat ik niet harder kan als 80 a 90 km.
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? ik ben nu al dagen aan het testen en controleren maar kan echt niks vinden wat niet klopt. ben vandaag bij de garage geweest en ook daar hebben ze geen idee, maar ja dat zijn dan ook geen Niva vrienden. alle hulp is welkom
ps
voor het vervangen van de pakkingen etc ging mijn Niva 105 maar de koppakking was toen al een beetje lek.
Sniper