Mijn niva rijdt goed op LPG
Omdat ik een reis ga maken waar niet overal LPG is rijd ik de afgelopen week op benzine om alles nog eens te testen.
Stationair draait de niva slecht op benzine, hij sputtert en hij slaat zelf af, als ik de choke een heel eind uittrek draait hij goed (wel iets te hoge toeren voor stationair - 1500), wanneer ik in hoge toeren draai rijdt de auto goed.
Ik merk wel dat wanneer ik op de snelweg wil versnellen en ik trek de choke uit dat ik iets meer vermogen krijg.
Er is goed met de auto te rijden maar ik moet als ik langzaam rijd (en af moet remmen voor het stoplicht) de choke uittrekken om te zorgen dat hij niet afslaat
Op LPG rijdt de auto heel goed.
Aangezien hij op LPG goed rijdt en de kleppen laatst nog gesteld zijn denk ik dat ik het probleem moet zoeken in het benzinemengsel. Ik denk dat het stationair mengsel te arm staat. Omdat wanneer je de choke uittrekt, je de luchttoevoer vermindert en het mengsel rijker maakt,de auto wel goed loopt heb ik dit vermoeden.
Ik kan dus het mengsel rijker stellen dmv de stationair stelschroef op de carburateur.
Maar als ik dit doe, verander ik dan ook de lpg instellingen of staan die hier volledig los van?
Zo niet dan ga ik een poging wagen.
Anders houd ik het zo want op LPG doet ie het goed en op benzine kan ik rijden met af en toe uitgetrokken choke.