Pagina 1 van 1

stationair afstellen 1600

BerichtGeplaatst: 02 nov 2012, 17:48
door djonieboy
Hoi

Mijn 1600 blijf op +- 1300 toeren hangen bij
stationair, hoe kan ik hem terug schroeven kan
geen stelschroef ontdekken

Mvg djon

Re: stationair afstellen 1600

BerichtGeplaatst: 02 nov 2012, 18:53
door pietsky
moet er echt zijn kijk eens vlak bij de gaskabel bij de caburateur.
En het gasklep mechaniek op de caburateur daar moet een regelschroef te vinden zijn.

Re: stationair afstellen 1600

BerichtGeplaatst: 02 nov 2012, 21:03
door Walby
Er zijn 3 regelschroeven aan een niva carbu.
Als je er niet veel van af weet blijf je er beter van af. Er zijn er 2 die vrij cruciaal zijn. En eentje die wat minder cruciaal is, en waarmee je het stationair toerental gedeeltekijk mee kunt regelen.
Deze zit onder het acceleratie pompje. NIET het ander pompje dat zorgt voor het openen van de 2de schacht onder zware belasting!

Afbeelding

Tis smoor klep in de bovenste afbeelding.
Het schroefje relantie is idd om het hoeveelheid mengsel te regelen dat in de motor gaat, bij relantie, maar daar blijf je beter af tenzij je effectief weet waar je mee bezig bent!
Het vijsje lucht benzine mengsel blijf je ook beter af.

Re: stationair afstellen 1600

BerichtGeplaatst: 02 nov 2012, 21:13
door pietsky
Walby bedankt voor de juiste informatie, daar moet wat mee te doen zijn.

Re: stationair afstellen 1600

BerichtGeplaatst: 03 nov 2012, 13:54
door djonieboy
Bedankt voor de info, dadalijk even proberen.
en anders jamer, kan je hem ook niet laten afslaan
bij het stoplicht :D

Re: stationair afstellen 1600

BerichtGeplaatst: 04 nov 2012, 16:45
door stefaan
deed hij dit vroeger ook?
als dit zo is, is het belangrijker om eerst de oorzaak te vinden waarom hij nu hoger draait.
voordat je aan de vijsjes draait...
trekt hij geen valse lucht, blijft de choke klep niet hangen enz...

Re: stationair afstellen 1600

BerichtGeplaatst: 05 nov 2012, 18:11
door djonieboy
Heb de auto net twee maanden,
elke dag weer een ontdekking. het
hoge toerental had hij al. heb vorige
keer wel de vacumslang van de
rembekrachtiger vervangen. Heb van
het weekend de cab. eraf gehad en
schoongemaakt, daarna van die cleaner
in de tank gegooid, is al beter hangt nu
op 1200. van het weekend nog eens
wat prullen :D