het zijn dichte lagers, dus die kan je niet invetten.
ankerplaat vervangen:
- met WD40 of soortgelijk spul inspuiten een dag van tevoren: de remleidingmoer op het pompje en tussen remtrommel en naaf. In jouw geval is de remtrommel er pas af geweest dus dat laatste hoeft niet. De 4 moeren M10 waar de ankerplaat mee op de achterasbehuizing zit schoon maken met een stalen borstel en inspuiten met WD40
- wiel eraf, remtrommel eraf, remschoenen en pompje eraf. Als je de rubber remleiding net voor da achteras afklemt hoef hje later niet het hele systeem te ontluchten, alleen achteraan. Als je de auto schuin genoeg krikt hoeft de olie van het diff er niet uit.
- De 4 moeren M10 achteraan de ankerplaat los zetten. Gebruik een GOEDE platte sleutel van 17. Als de sleutel erover schuift pak dan al maar een hamer en een beitel. De moeren/bouten zijn geen metrische draad, dus vervangen door een hubo- of gammamoer gaat niet lukken.
- Maak achteraan op de ankerplaat de 2 boutjes M5 van de handremkabel los en trek de kabel uit de plaat.
- De steekas zit nu los in de behuizing. 't is te zeggen, dat zou moeten. Het kan lelijk tegenvallen om de as eruit te trekken. Als het lager vast in de as zit heb je een slagtrekker nodig.
De Kessel slagtrekker

Als de steekas eruit is valt de ankerplaat zo op de grond. Controleer gelijk de toestand van de oliekeerring en van het lager. Als er slijtage op zit is het nu het moment om ze te vervangen.
Terug monteren is in de omgekeerde volgorde