Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: 23 mei 2005, 06:13
door ladanivabelgium
van 't weekend ook zo'n probleem aan de hand gehad. Eén van de forumgangers had hetzelfde probleem. Z'n Niva had 2 jaar stil gestaan, en hij kreeg het remsysteem niet ontlucht.
Hij heeft vernieuwd:
- de blokken voor en achter
- de hoofdrempomp
- de bekrachtiger
- de rempompen achter
- de remklauwen vooraan voorzien van nieuwe rubbertjes en stofkapjes
- de lastafhankelijke remdrukbegrenzer achter

resultaat van deze operaties: GEEN remdruk

Ik moet eerlijk bekennen dat ik uren gezocht heb naar de oorzaak van het probleem. Als je zelf heel de boel vervangt weet je wat je gedaan hebt en dat wist ik in dit geval niet. Komt nog bij dat de eigenaar 5 kg druk op z'n systeem gezet had in een poging om het zo ontlucht te krijgen. Mogelijk waren er dus rubbers vernietigd.

Oorzaak van het probleem: de rempompbehuizingen voor waren gewisseld, dus links stond rechts en rechts stond links (past perfect). Probleem is wel dat de ontluchtingsnippels dan onderaan zitten ipv bovenaan en lucht in vloeistof gaat nog steeds naar boven de laatste keer dat ik het controleerde :) . Na het terug omwisselen van de remklauwen kon er perfect ontlucht worden en nu remt het ding weer :D

BerichtGeplaatst: 23 mei 2005, 07:03
door Nico Baeckelmans
ladanivabelgium schreef:en lucht in vloeistof gaat nog steeds naar boven de laatste keer dat ik het controleerde :) .


Hebt ge weer pinten met een rietje aan 't drinken geweest ??

BerichtGeplaatst: 23 mei 2005, 07:25
door Skelter
die remklauwen zijn toch hetzelfde links en rechts??? :shock:
Dat is bij mijn Niva in ieder geval zo, dus de linker zit op z'n kop!


hopelijk heb ik binnenkort weer eens tijd (tis maanden geleden), dan zal ik die remklauw los halen en rechtop zetten bij het ontluchten (met iets dr tussen, zodat de pistons en niet uit vallen)

BerichtGeplaatst: 23 mei 2005, 08:33
door ladanivabelgium
die remklauwen zijn toch hetzelfde links en rechts???

nope, heel zeker niet

BerichtGeplaatst: 23 mei 2005, 08:43
door ladanivabelgium
hier zie je duidelijk dat de nippels wel degelijk bovenaan horen te zitten

Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 06 jan 2007, 22:48
door Spoetnik 17
Ik zat met een geblokkeerd rempompje bij mijne 1.7 en heb dat vervangen dr een ander van mijnen 1.6 te halen dat nog goed was en nu krijg ik geen druk. Ontlucht zoals het moet (enkel achteraan weliswaar) en er brandt een uitroepingstekensignaal op mijn dashboard? Weet iemand waar dat op slaat?

BerichtGeplaatst: 06 jan 2007, 22:57
door Wouter
het lampje op het dashbord is vermoedelijk het teken dat er te weinig remvloeistof in je reservoir zit, onder de motorkap.

Heb je meer succes met de remtrommels erop?

BerichtGeplaatst: 07 jan 2007, 17:41
door Spoetnik 17
Noop niet meer succes m de remtrommels er op. Gisteren tot 22.30 er aan bezig geweest, ben nu pas terug thuis en ga subiet eens hem id garage v mn buur rijden om dr eens te kijken. En er zit voldoende remvloeistof in het bakje (denk ik toch, zit ong gans vol).)

BerichtGeplaatst: 07 jan 2007, 18:06
door Wouter
Spoetnik 17 schreef: er zit voldoende remvloeistof in het bakje (denk ik toch, zit ong gans vol).)


en staat de dop er goed op? als de dop er niet opstaat is het normaal dat het controle lampje brandt. :idea: