heel afentoe heb ik het volgende fenomeen:
op weg naar mijn werk passeer ik een paar lichten, en bij het remmen is alles zoals het zou moeten: de niva remt, trekt wat scheef maar komt vrij snel tot stilstand.
en dan ineens bij een volgend remmaneuver krijg ik precies mijn rempedaal niet meer ingedrukt, en er is ook nul remkracht.
je voelt de pedaal dan na enkele keren proberen weer losschieten en dan is alles weer zoals het hoort.
wat kan er aan de hand zijn?
kijk eens of je remblokken gene rand hebben, als ze da hebben demontere rand erafschuren en remblokken terug monteren en kijken of ze precies op de schijf pakken dit is voor vanvoor he, vanachter heb ik nog nooit losgehad dus ken ik er nog niet veel van
meestal is dit de drukafhankelijke remkrachtverdeler die achteraan aan de achteras gemonteerd zit. Vooral bij verhoogde Niva's kan je dat probleem tegenkomen
Kan je dit ding er ook gewoon tussenuit slopen? dat ding zit helemaal vastgerot bij ons en met de belading die wij meenemen naar Dakar kan ik me niet voorstellen dat die achteras echt van de grond gaat komen...
Nope, je krijgt dan altijd volle remdruk op je achterwielen, met als gevolg dat die blokkeren, terwijl voor nog geen remwerking is. Tenzij je altijd volgeladen rijdt
o dan heb ik de werking van dat dingetje een beetje verkeerd ingeschat.
Dacht dat die alleen iets deed als de achteras loskomt dus eigenlijk gewoon open staat tijdens normaal gebruik en in het terrein ervoor zorgt dat op een gegeven moment de achterwielen niet vrij gaan draaien als die in de lucht hangen. en dus de kracht naar de voorwielen gaat.