Stalen voor diff huis

Forumregels
Het bestuur en ikzelf zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van advertenties op dit forum.
De volledigheid en de juistheid van de verstrekte informatie is volledig de verantwoordelijkheid van de adverteerder.

Stalen voor diff huis

Berichtdoor Walby » 23 jun 2015, 11:32

Stalen voor diff huis gemaakt uit niva achter as. De flenzen zijn CNC gedraaid en alle andere stukken zijn met laser uitgesneden.
Alles is opgespannen en afgelast in een mal tegen het krom trekken.
Ik heb geen kosten gestoken in het stralen en lakken van de diff huizen omdat de prijs dan nog hoger zou zijn, dus hier moet ge zelf uwe plan trekken.
Er zitten ook beugels en nieuwe rubbers bij voor op de stabi en 4 plaatjes die op de voorbrug gelast moeten worden (dus het diff hangt niet langer aan het motor blok). Om deze exact op zijn plaats te lassen heb ik ook een mal ter beschikking, maar om die te gebruiken moet de motor er uit (carter zit in de weg) en de onderste ophangingsdriehoeken. Ik heb de plaatjes op een andere brug gelast, alles geschuurd en gespoten, en dan de voor bruggen gewisseld, was zeer goed te doen en ging heel vlot. Maar als je alles goed uit meet en zorgvuldig te werk gaat is het ook zonder de mal te lassen.
Ook is getest of deze onder een niva diesel past en dat is geen probleem.
Prijs 450€
Er zijn er 3 beschikbaar (denk ik, moet nog een na tellen heb ze 7 maanden geleden gemaakt en liggen ergens een dure investering te wezen)

Afbeelding

Voor het ontwerp en bouw zie topic: Stalen Voor diff.
Hier is heel veel meet en tekenwerk in gegaan. Die van mij hangt al onder de niva, maar er zijn nog geen assen op aangesloten.
Eenmaal als de assen erop zitten zal ik meer foto's plaatsen.

Steve is al met het prototype gaan lopen en Buster heeft er ook eentje klaar liggen om onder de zijne te steken.
Ah ja, en de gaatjes in de zij flenzen zitten op de zelfde plaats als de originele driehoekjes.
En het diff is iets breder dan origineel, dus je steekasjes komen iets meer naar buiten wat ook beter is als je niva verhoogd is.
En je hebt natuurlijk nog een achter diff nodig met dezelfde verhouding om in het diff huis te steken. Hiervan moet er een klein stukje lip afgeslepen worden om te laten passen.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Walby
moddereter

Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Re: Stalen voor diff huis

Berichtdoor pietsky » 23 jun 2015, 13:37

Mooi werk Walby!!
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky
moddereter

Mijn Niva('s): ..

Re: Stalen voor diff huis