Optima eigenaars

Alles wat niet past in de overige rubrieken, kan je hier kwijt.

Moderator: pietsky

Optima eigenaars

Berichtdoor beredux » 19 okt 2006, 14:44

Gents

De beruchte optima yellow top batterij komt nog in verschillende "zwaartes" en systemen zo blijkt ( deep cycle ofzo )

Kunnen jullie eens checken welke er onder jullie motorkap verborgen zit ??

thnx !!
is duvel ook goe ?
8/3/06 "het BEEST" is born
http://WWW.WARTHOGS.BE
Avatar gebruiker
beredux
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 24 aug 2005, 15:46
Woonplaats: Boortmeerbeek

Berichtdoor Walby » 19 okt 2006, 18:58

ik ben ook wel geintereseerd in het hoe het daar nu juist me zit.

Als iemand een yellow top heeft mad hij ook laten weten waarom hij voor dat type gekozen heeft.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Avatar gebruiker
Walby
moddereter
 
Berichten: 3950
Geregistreerd: 29 aug 2004, 16:26
Woonplaats: Ramsel
Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Buster » 19 okt 2006, 19:19

yellowtop, geeft een iets lagere startstroom maar kan wel gedurende een lage periode een hoge stroom afgeven. Deze batterijen zijn ideaal voor gebruik van een winch en geluidsinstallaties, verstralers en dergelijke.
Het inwendige van de batterij is ook anders opgebouwd dan een originele, hierdoor krijg je een kortere laadtijd, heeft een lage zelfontlading, ook een lange levensduur doordat er gebruik gemaakt wordt van dunne loodplaten is het loodoppervlakte veel groter dan dat van vergelijkbare conventionele batterijen. Door de speciale constructie is de inwendige weerstand extreem laag. Hierdoor heeft een optima batterij een hoge energie dichtheid. Deze constructie noemt men ook Spiralcell technologie: 2 dunne hoogwaardige loodplaten gewikkeld in een spiraalvorm met daartussen een glasvezel isolator waarin het elektrolyt geabsorbeerd is. Gecombineerd met de zware cel verbindingen garandeert een maximum vermogen bij minimale afmetingen en gewichten zodat de batterij gemakkelijk te monteren is in allerhande voertuigen. :wink: zoals ne niva
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Re: Optima eigenaars

Berichtdoor Walby » 19 okt 2006, 19:25

beredux schreef:Gents

De beruchte optima yellow top batterij komt nog in verschillende "zwaartes" en systemen zo blijkt ( deep cycle ofzo )

Kunnen jullie eens checken welke er onder jullie motorkap verborgen zit ??

thnx !!


En welke verschillen zitten er nu tussen de de verschillende optime yellow tops zelf, die te krijgen zijn?
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Avatar gebruiker
Walby
moddereter
 
Berichten: 3950
Geregistreerd: 29 aug 2004, 16:26
Woonplaats: Ramsel
Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Buster » 19 okt 2006, 21:29

er zijn 4 verschillende batterijen van yellowtop
koudstartstroomverschilt, capaciteit, reserve capaciteit en het gewicht natuurlijk maar als iemand mij eens maten kan geven van de originele batterij of de plaats waar de batterij in kan, zeg ik welke batterij er past in de niva 8)
het zal waarschijnlijk de YT S 4,2 (BCI D34) worden :wink:
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Berichtdoor Darkangel » 19 okt 2006, 22:04

Een beter alternatief is de Exide Maxxima deep cycle :wink:

Iets betere specificaties en goedkoper als de Optima :wink:
Avatar gebruiker
Darkangel
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 26 okt 2003, 02:04
Woonplaats: Peer

Berichtdoor Buster » 20 okt 2006, 10:42

wat kost deze dan? en waar verkopen ze deze?
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Berichtdoor Darkangel » 20 okt 2006, 20:31

Mijn broer heeft de zijne gekocht bij Mattie in Peer.

Ze was nu kapot , iets meer als een jaar oud (wss contact aan laten staan en een cel in kortsluiting of zoiets) en er zit 2 jaar garantie op. Teruggebracht en hij krijgt een nieuwe. (ze waren wel niet in voorraad nu maar het was toch niet dringend).

Pas op , een optima is ook goed hoor , zeker voor de hobygebruiker. In mijne Niva zat er eentje die uit een sloper kwam van 8-9 jaar (de batterij he) en die functioneerde nog perfect. Nu staat em al meer als een jaar stil (al anderhalf eigenlijk :oops: ) en nu zal ze waarschijnlijk ook wel de geest gegeven hebben.
Maar de optima's kosten meestal iets meer als de Maxima's.
Avatar gebruiker
Darkangel
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 26 okt 2003, 02:04
Woonplaats: Peer

Berichtdoor Buster » 22 okt 2006, 01:19

geef eens een prijs 8)
heb eens prijs gevraagd op foc trophy
dirks 4x4 shop 275euro voor yellowtop :)
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Berichtdoor Niva Fever » 22 okt 2006, 10:12

Heb een adresje voor tweedehands geteste gel accu's.

ik heb in de niva zelf 2 x 130 amp. één voor in en één achterin.

Heb in sclayn ongeveer 1 1/2 uur gelierd zonder de motor aan!! (startmotor was kapot)

Maar toch boven komen op de accu's.

Kostten 2 accu's 150,-
Niva Fever
De Zotten Uit Holland!!!! :) :)
Avatar gebruiker
Niva Fever
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 08 jan 2005, 21:56
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Buster » 22 okt 2006, 22:44

maar dat adresje, is dat in Holland of in Belgie
heb er wel interesse in, mijn batterij is dus echt kapot nu omdat die lang in de rek gestaan heeft en heb die in een camionnette gezet die te koop stond voor die eens aan de gang te zetten en ja toen weer een tijd niet opgeladen en van die toestanden heeft ze nu toch de geest geven.
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Berichtdoor TRooPER » 22 okt 2006, 22:58

heb je al geprobeert om uw batterij aan een lader te hangen, zodat die
weer kan opladen . of is het al hopeloos en hoe weet ge dat dan
TRooPER
 
Berichten: 777
Geregistreerd: 21 jun 2005, 11:16
Woonplaats: herzele

Berichtdoor Buster » 22 okt 2006, 23:03

het is hopeloos, had dit zaterdagnacht laten laden, maar had al gezien dat in 2 cellen het batterijzuur aan bruisen is wat helemaal niet goed is en ook een paar platen die wit aangeslagen zijn. Voltage heb ik niet kunnen meten omdat walby mijn meetsnoer heeft afgebroken :lol:

er staat ook een testoog op batterij en die staat wit en op de sticker komt dat overeen met: replace battery
Dus ben er vrijwel zeker van dat die stuk is :wink:
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Berichtdoor Walby » 23 okt 2006, 00:07

kan ik niets aan doen dat gij die bucht in mijn handen duwd en dat die pen eraf viel, tis ondertussen gemaakt, en beter dan het orginele.

volgens mij wist ge dat die al lang kapot was, en hebt de da er zo maar aan gefoerkt om mij da te laten repareren!

als ge een deftige multimeter zoekt, dan kan ik u een adres geven, kunt ge zelfs temperatuur en capaciteid mee meten. En da geeft een fluit signjaal om kabels door te meten.
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Avatar gebruiker
Walby
moddereter
 
Berichten: 3950
Geregistreerd: 29 aug 2004, 16:26
Woonplaats: Ramsel
Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Berichtdoor Buster » 23 okt 2006, 08:50

heb wel een deftige hier op mijn kot, als ik van school ben ligt deze thuis 8)
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Volgende

Keer terug naar Varia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron