Waarom is hij verkocht?, wel het wordt steeds moeilijker om hem hier te houden moet dan veel papierwerk elke 2 maanden invullen en ook weer betalen natuurlijk.
Ook in Moldavie zelf is het niet gemakkelijk om hem nog rond te laten rijden, papierwerk wat minder maar wel weer kosten.
Tevens dubbele verzekeringen en al wat niet meer. Als derde het ieder jaar ook afmelden bij de RDW is niet makkelijk vanuit Moldavie en heb dan hulp nodig vanuit Nederland.
Alles bijelkaar genomen en het zien van de verbeterde Lada 4x4 (Bronto) en het rijden ervan, hebben mij doen besluiten om afscheid te nemen van mijn Lada Niva.
Doe het niet met veel plezier integendeel, het gaat mij aan mijn hart. De laatste twee maanden waren er ook de nodige zaken weer vernieuwd en of verbeterd en het plan was eigenlijk om de Niva ook te voorzien van andere velgen en banden.
Zover komt het niet helaas, hij krijgt een ander baasje, welke ik ook het nodige plezier wens wat ikzelf ook heb gehad met hem.
Voor nu staat er op het programma een grote beurt en alles wat er verder bijkomt, nieuwe remmen voor en allerlei andere kleine zaken, zoals de befaamde kachekraan. Zodat de nieuwe eigenaar weet dat hij voorlopig zonder zorgen rond kan rijden.
Luchtfilter is al vervangen en de olieen gaan maandag ververst worden diff, versnellingsbak, tussenbak, motor en oliefilter

De befaamde kachelkraan, ook in Togliatti heb ik hierover gesproken, als het goed is moet deze blijven werken volgens de Russen.

Verder zien we de bedieningshendels aan het stuur gaan vervangen worden, richtingaanwijzer palletje werkt niet.
Voorlopig weer wat te doen.