Ombouw naar portaalas

Iets interessant gevonden op internet? Je eigen (Niva)site promoten? Plaats het hier...

Moderator: pietsky

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor pietsky » 30 nov 2011, 18:05

Spatbord verbreders in Rusland genoeg te koop voor de NIVA, van goede kwaliteit.
De flappen zijn er om te verhinderen dat met met zeerslecht terrein en of moeras, veel modder en allerlei tegen de auto aan geslingerd worden.

Buster en Edwin zend mij jullie email adressen SVP.
nivavriend@gmail.com
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky

Mijn Niva('s): ..

Berichtdoor Buster » 30 nov 2011, 18:05

Ik weet van welke site jullie dit willen bestellen maar een winkel in de buurt van RIGA (Litouwen) heeft hier ook attesten bij.
Weliswaar volledig in een oosterse taal wat een gewone man van de keuring toch geen jota van begrijpt.
Ik rij de laatste jaren met blokken tussen mijn fusees naar de controle, ze merken het gewoon niet.
De laatste man van de controle aan mijn niva'ke "deze zien we hier niet meer" en trok toen bijna mijn scharnieren uit mijn front om mijn motorkap te kunnen openen :lol:
Niva under construction
Buster

Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Berichtdoor twan » 30 nov 2011, 19:36

Pietsky.... die flappen zullen er ook voor zijn denk ik omdat je wielen maar max 3 cm buiten de auto mogen uitsteken...
Als ik het maak houd ik het graag zo smal mogenlijk... (iets breder zal het altijd worden haha)
twan

Mijn Niva('s): 1.6 uit 1978

Berichtdoor pietsky » 30 nov 2011, 19:43

In Rusland mag en kan veel.
Het zijn werelden van verschil, je zou een keer eens richting het oosten moeten gaan.
Na de Rusland rit zullen er wel wat verhalen gaan komen.
pietsky

Berichtdoor Lady Niva » 30 nov 2011, 19:56

Buster schreef:De laatste man van de controle aan mijn niva'ke "deze zien we hier niet meer" en trok toen bijna mijn scharnieren uit mijn front om mijn motorkap te kunnen openen :lol:

Ik ken die gast (van de control), is goeie kameraad van mij... Zijn ermee gaan uit eten de week nadat gij op de control waart geweest. Toen het gesprek over mijne Niva ging zei hij: "van de week is er nog eens ene langs geweest, ne schone blauwe, zag er heel goed uit, tof bakske!" Waarop ik antwoordde: "Haaa de blauwe van Buster!" En dan hij weer: "Ha kent gij die?" :wink:
Om een lang verhaal kort te maken: Hij heeft zeker sympathie voor ons Niva'kes! :D :bier:
Afbeelding
Lady Niva

Mijn Niva('s): VOVA I-roest in vrede
VOVA II-under construction

Berichtdoor ladanivabelgium » 30 nov 2011, 19:58

En welk station is da? Diesel afgekeurd voor verhoging :cheesy:
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Lady Niva » 30 nov 2011, 20:04

ladanivabelgium schreef:En welk station is da? Diesel afgekeurd voor verhoging :cheesy:

Als ge wilt, wil ik wel eens met uw dieselke gaan. Een geschikte outfit en een hulpeloze "me know nothing"-blik doen ook wonderen... :wink: :lol:
Afbeelding
Lady Niva

Berichtdoor ladanivabelgium » 30 nov 2011, 20:07

Lady Niva schreef:
ladanivabelgium schreef:En welk station is da? Diesel afgekeurd voor verhoging :cheesy:

Als ge wilt, wil ik wel eens met uw dieselke gaan. Een geschikte outfit en een hulpeloze "me know nothing"-blik doen ook wonderen... :wink: :lol:

awel, gij moogt met m'n dieselke rijden. :D Ik bel je wel
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Lady Niva » 30 nov 2011, 20:13

ladanivabelgium schreef:awel, gij moogt met m'n dieselke rijden. :D Ik bel je wel

COOL, deal :wink:
Houdt wel een risico in hee: stel dat ik em niet meer wil terug geven :P ...
Afbeelding
Lady Niva

Berichtdoor stefaan » 01 dec 2011, 17:45

ik had verwacht dat die dingen veel duurder zouden zijn (zeker als dit de prijs met de complete achteras is)

op de control gaan ze daar niet mee kunnen lachen :roll:

me know nothing zal niet helpen als ze een traplader nodig hebben om in de niva te geraken :twisted:

maar als je met die kit ook nog lockers voor en achter steekt heb je wel een beest :shock:
4WD and not afraid to use it
stefaan
Lid 2015

Mijn Niva('s): 1600

Berichtdoor pietsky » 01 dec 2011, 18:53

Jongens ik heb alles nog eens zitten bekijken, en ik zal daar over emailen naar Rusland.
Mijn gedachte is dat het een complete set is met remschijven ook achter!! en natuurlijk de versterkte achterbrug!!
Ik laat weten zodra ik meer weet.
pietsky

Berichtdoor twan » 01 dec 2011, 22:26

Ik heb al schijven en een versterkte as... dus dat valt al af...
Maar zoals op de foto,s horen de as er niet bij lijkt me....
Bij de ene site zie je nieuwe schijven en klauwen erbij zitten en de andere gewoon de kale portaal boxen.
wel zie ik dat de achterste steek assen wel worden mee geleverd toch???
twan

Mijn Niva('s): 1.6 uit 1978

Berichtdoor pietsky » 02 dec 2011, 07:30

Ik wacht de email af van Alexei, dan weten we wat er excact geleverd wordt
pietsky

Berichtdoor pietsky » 04 dec 2011, 14:16

Ik heb van Buster mail gekregen, ik zal enige vragen van hem hier beantwoorden zodat iedereen gelijk weet waar we het over hebben.

Korting op de portaalassen wordt gegeven als je deze koopt en dan foto's en video levert aan de verkoper en feedback geeft hoe een en ander functioneert onder de auto.

Wat wordt geleverd: hier zijn we mee bezig en zal later ook bekend worden.

Certificaat dit wordt niet meegeleverd om de dood eenvoudige reden dat zij dit niet hebben en er geen toelating is zoals wij dit kennen in Belgie en Nederland, met andere woorden iedereen doet wat daar in Rusland en zolang je niet van de straat gehaald wordt is het geen probleem.
BTW, de meeste klanten rond de 90% komt met deze modificatie bijna nooit op de weg, wordt alleen gebruikt voor offroad en competitie!

Verbreding van je Niva door montage van de portaalassen, ja dit gaat een probleem worden als je op de weg wilt rijden, reden je wielen vallen niet meer binnen de carosserie, oplossing Niva op de trailer en naar het evenement rijden. Of een optie als dit mogelijk is de wielkasten /wielbogen aanpassen.

Velgen orginele passen deze op de portaalas constructie, ook deze vraag wordt later beantwoordt.

De handrem, deze zal je moeten ombouwen naar hydraulisch. Ook hier kun je verschillende constructies bedenken.

Remklauwen zoals te zien is op verschillende foto's hebben de mensen in Barnaul gekozen voor een speciaal verloopstuk waardoor er maar 1 remslang nodig is per kant voor de remklauwen op de achteras. Zij gebruiken Niva remklauwen voor en achter met 2 ontluchtingnippels.
pietsky

Berichtdoor Buster » 05 dec 2011, 09:53

pietsky schreef:Ik heb van Buster mail gekregen, ik zal enige vragen van hem hier beantwoorden zodat iedereen gelijk weet waar we het over hebben.

Wat wordt geleverd: hier zijn we mee bezig en zal later ook bekend worden.

Remklauwen zoals te zien is op verschillende foto's hebben de mensen in Barnaul gekozen voor een speciaal verloopstuk waardoor er maar 1 remslang nodig is per kant voor de remklauwen op de achteras. Zij gebruiken Niva remklauwen voor en achter met 2 ontluchtingnippels.

Piet,
Om de kosten te drukken een klein voorstel, je hebt bevestigd gekregen dat deze mensen gebruik maken van de originele remklauwen van de niva met een speciaal verloopstuk. Ik heb hier thuis genoeg remklauwen liggen met flexibels, is het dan niet mogelijk om enkel het overloopstuk te leveren om de klauwen aan te passen naar 1 remslang?
Niva under construction
Buster

Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

VorigeVolgende

Keer terug naar WWW