Ombouw naar portaalas

Iets interessant gevonden op internet? Je eigen (Niva)site promoten? Plaats het hier...

Moderator: pietsky

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor pietsky » 05 dec 2011, 18:01

ga het vragen aan de russische vrienden.

Er is al wat antwoord gekomen op onze vragen dit is nog niet compleet, gaarne even geduld dan kan van de week het hele verhaal gemaild en op het forum gezet worden.
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky
 
Berichten: 2048
Geregistreerd: 22 feb 2010, 19:17
Woonplaats: Kursk, Kursk Oblast, Rusland. Ribnita, Moldavië.
Mijn Niva('s): ..

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor twan » 06 dec 2011, 08:31

Oke thanks :blij:
twan
 
Berichten: 638
Geregistreerd: 28 nov 2006, 11:38
Woonplaats: helmond NL
Mijn Niva('s): 1.6 uit 1978

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor Buster » 06 dec 2011, 13:15

Goed, dankje.
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor Buster » 10 dec 2011, 18:29

Is er al wat meer nieuws bekend?
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor pietsky » 10 dec 2011, 21:58

Nog geen electronische post gehad uit Rusland
Ga maandag even navragen.
Ik neem aan dat Twan ook niets heeft vernomen uit Letland.
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky
 
Berichten: 2048
Geregistreerd: 22 feb 2010, 19:17
Woonplaats: Kursk, Kursk Oblast, Rusland. Ribnita, Moldavië.
Mijn Niva('s): ..

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor Walby » 17 dec 2011, 04:33

:shock:
Ik ben een paar manden niet op het forum geweest. Der is hier blijkbaar veel aan de gang!
Ik heb voor deze dingen zelf ook al een ontwerpje gemaakt een jaartje geleden ofzo, maar is nog niet compleet.
De achterste steek assen moeten mee geleverd worden omdat deze gemodificeerd zijn, de originele schijven op de as ga je nooit in da bakske krijgen.
Wat ook wil zeggen dat als je een achterste steekas kapot rijd, je terug zo een speciale moet bestellen.

Ik ga dit topic toch een beetje proberen te volgen.
Groetjes
Homo Sapiens non urinat in Ventum
Avatar gebruiker
Walby
moddereter
 
Berichten: 3950
Geregistreerd: 29 aug 2004, 16:26
Woonplaats: Ramsel
Mijn Niva('s): t' zonneke 1,7 mono 79

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor pietsky » 18 dec 2011, 22:13

Nog geen nieuws uit het Russische.
Ga met Alexei overleggen en post dan wat er evt. verder voor nieuws uit de hoed komt.
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky
 
Berichten: 2048
Geregistreerd: 22 feb 2010, 19:17
Woonplaats: Kursk, Kursk Oblast, Rusland. Ribnita, Moldavië.
Mijn Niva('s): ..

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor pietsky » 26 dec 2011, 17:16

Nieuws uit Rusland

I doubt there is an any sense in a warranty thinking of the distance between you and manufacturers… But I will ask about this and other your questions and translate their reply to you when I received it.
Regarding the discount – it’s given “in advance”, at the time of payment. They will trust your friends that they will provide information later.
Actually, payments could be carried out in parts – 1st payment is 1200EUR to start production, than 2nd payment of 1200EUR one week later, then the rest of the sum before submitting completed goods to delivery.
They also said that now they have no big amount of orders and it’s more preferable to submit an order asap to be sure it’s completed on time.

I’m waiting for a reply from them on my latest email but here is what I already know:
1. Warranty is short period like a month of testing or a single race – to make sure that there is no manufacturing fault in gears. There is nothing else what could break actually. Replacement is on those guys account.

2. There is no any certificate since this goods are not manufactured in series, only for specific customers. And the process of certificating is quite costly and actually not really claimed by customers.

3. The kit consists of reductions, ready to installation and 2 rear semiaxles. There are options such as improved brakes and reinforced rear axle beam but this I think could be handled by your friends themselves.

4. Regarding wheels – fitting is standard for Niva wheels. If wheels are up to 8 inches then ET is +40…+80. The more positive ET the closer will be to factory default. In case of enough positive ET wheels will be completely hidden in wheel arches.

5. The change of wheel gauge depends on ET parameter of wheels used. Usually gauge is wider by 150-250mm.


Let me know if you have any more questions.
Helaas Nivaloos op dit moment.
pietsky
 
Berichten: 2048
Geregistreerd: 22 feb 2010, 19:17
Woonplaats: Kursk, Kursk Oblast, Rusland. Ribnita, Moldavië.
Mijn Niva('s): ..

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor twan » 04 jan 2012, 15:04

Daarwat walby zegt over die steekassen achter is wel een punt...... hmmmm niet aan gedacht
twan
 
Berichten: 638
Geregistreerd: 28 nov 2006, 11:38
Woonplaats: helmond NL
Mijn Niva('s): 1.6 uit 1978

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor hades » 01 jan 2015, 19:51

Winner lifetime award most annoying avatar
Avatar gebruiker
hades
Lid 2015
 
Berichten: 1564
Geregistreerd: 25 okt 2007, 18:29
Woonplaats: Oisterwijk NL
Mijn Niva('s): Niva 1.6 1986

Re: Ombouw naar portaalas

Berichtdoor Buster » 05 jan 2015, 18:46

Kan iemand me ook deze site vertalen? Ik krijg hem precies niet goed vertaald via sommige sites..
Niva under construction
Avatar gebruiker
Buster
 
Berichten: 2397
Geregistreerd: 26 aug 2005, 17:00
Woonplaats: Helchteren, Limburg
Mijn Niva('s): 1.6 1993
1.6 1989
1.9D 1996

Vorige

Keer terug naar WWW

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron