wat een weekend...
idd de moeite. de niva(s) hebben wel zwaar afgezien

zaterdag op een een zandberg met diepe kuilen een steekas en achterdif kapot gereden.
ik zei nog tegen steve op zand kan je geen brokken rijden, blijkt als je echt je best doet dat het wel kan
je moet dan wel als een debiel rijden
met de hulp van buster die de nodige ondrelen heeft afgestaan en zelf nog een diferentieel gebracht heeft toen dat ook kapot bleek de niva terug gemaakt gekregen zodat we zondag terug konden rijden en thuis zijn geraakt
ook Steve bedankt voor het over en weer rijden met de parts expres audi
+
walby heeft zaterdag nog een bijna dood ervaring gehad toen we (weeral) onderweg waren naar mijn niva.
de stuuras los van het stuurhuis bij +-50km/h
hiervoor werden de onderdelen dan weer geleverd door jan en lourenz
tof dat mensen van de club zelfs als ze niet op het event zijn zonder aarzelen de auto instappen om clubleden uit de nood te helpen
zondag was ook zeer mooi, maar op het eerste tereintje mijn voordif kapot, pertang niet extreem als een mongool gereden

wel zwarte route
de rest gereden op achtertractie
t'zonneke heeft nog redelijk hardhandig een boom geknuffeld de boom loste een hoop naalden en T zonneke heeft een "verbeterde" oprijhoek rechtsvoor
een weekend vol ups en downs, maar volgende keer hoop ik er weer bij te zijn
een paar optie's om volgende keer alles heel te houden...
A niva assen zijn niet sterk genoeg ==> andere assen steken
B mijn banden zijn te grof/groot ==> andere banden
C ik rjdt als een mongool ==> geld zeker toen ik de steekas stuk reed, maar het voordif

of had dit al een slag gehad de dag ervoor?
D een sterkere 4X4 kopen of de serie's verbouwen tot ofroad beest
voor de moment neig ik op korte termijn naar optie B
optie A is op termijn ook wel mogelijk, de assen van een series zijn blijkbaar even breed en 4,7:1 reductie toch eens bekijken
c kan ik moeilijk veranderen blijkbaar... soms moet het gewoon kapot