sleepogen

Zelf wat geknutseld aan je Niva en wil je het delen met anderen? Dat kan je hier.

Moderator: pietsky

sleepogen

Berichtdoor Wouter » 24 jun 2006, 21:10

Tijdens de HELM-rit hadden we gezien dat de bullbar op de sleepogen gemonteerd zit.
En omdat er veel kans is dat ik me nog eens zal vastrijden heb ik maar een paar nieuwe sleepogen gemaakt.

Afbeelding

ik heb geen foto's van tijdens de werken, pikkentrekker thuis laten liggen.

maar het ging als volgt. Zoek een buis die precies binnen de bumpersteun past. Boor een groot gat voor de bout waar de buper mee vastzit, boor een extra gepast gat voor een bout. Las vooraan een D sluiting. Maak een gat in de bumper. Zoek ergens een beetje gele verf.
Spuit de buis vol met silicone zodat er geen water in de chassibenen kan.

Ze zien er in elk geval heel stevig uit.
Ik kan ze uiteraard makkelijk terug verwijderen als ik geen terrein ga doen.
Avatar gebruiker
Wouter
 
Berichten: 894
Geregistreerd: 25 nov 2005, 16:49
Woonplaats: Sint-Jan-in-Eremo
Mijn Niva('s): heimwee

Berichtdoor ladanivabelgium » 25 jun 2006, 09:17

seems nice, en netjes gedaan, maar mijn gedacht maak je je oprijhoek slechter op deze manier
Draco dormiens nunquam titillandus
Avatar gebruiker
ladanivabelgium
Site Admin
 
Berichten: 7370
Geregistreerd: 19 aug 2003, 06:45
Woonplaats: Kessel, Belgiƫ
Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Wouter » 25 jun 2006, 17:12

Daar heb je volledig gelijk in.

Als ik zie wat die trekhaak achteraan wegneem zie ik geen probleem om vooraan ook iets aan oprijhoek in te boeten.
Avatar gebruiker
Wouter
 
Berichten: 894
Geregistreerd: 25 nov 2005, 16:49
Woonplaats: Sint-Jan-in-Eremo
Mijn Niva('s): heimwee

Berichtdoor Roderick » 25 jun 2006, 18:58

pikkentrekker :? :lol:
Sleeping Niva is sold :-(
Avatar gebruiker
Roderick
 
Berichten: 706
Geregistreerd: 29 nov 2004, 11:22
Woonplaats: Bilzen

Berichtdoor steel » 25 jun 2006, 21:15

idd, mooi gedaan
gelukkig hadden we ze vandaag niet nodig.
Steeds rechtdoor

Afbeelding
Avatar gebruiker
steel
moddereter
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 09 apr 2005, 19:43
Woonplaats: lovendegem
Mijn Niva('s): Niva 1600cc '93
Lada 2101 '86

Berichtdoor Nico Baeckelmans » 26 jun 2006, 13:34

Ben misschien een beetje een doemdenker maar wat vinden ze daar van op de keuring ??
Avatar gebruiker
Nico Baeckelmans
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 aug 2003, 15:38
Woonplaats: Niel

Berichtdoor Kassim » 26 jun 2006, 17:02

Nico Baeckelmans schreef:Ben misschien een beetje een doemdenker maar wat vinden ze daar van op de keuring ??


sowieso, in het verkeer??
Maareh, heb ik het verkeerd begrepen of.... zitten de ogen vastgelast zoals op de foto te zien is, of kan je ze naar binnen klappen, 'gelijk' aan de bumper? zonee, waarom is daar niet voor gekozen?
Verder lijken ze me erg effectief!! :S_THUM~1:
Never argue with an idiot, they will only bring you down to their level, then beat you with experience
Avatar gebruiker
Kassim
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 21 dec 2003, 11:42
Woonplaats: Amersfoort (NL)
Mijn Niva('s): Geen Niva 1.7i 2003 meer

Berichtdoor Wouter » 26 jun 2006, 17:54

Kassim schreef:
Nico Baeckelmans schreef:Ben misschien een beetje een doemdenker maar wat vinden ze daar van op de keuring ??


sowieso, in het verkeer??
Maareh, heb ik het verkeerd begrepen of.... zitten de ogen vastgelast zoals op de foto te zien is, of kan je ze naar binnen klappen, 'gelijk' aan de bumper? zonee, waarom is daar niet voor gekozen?
Verder lijken ze me erg effectief!! :S_THUM~1:


Ze zijn makkelijk te verwijderen: 2 bouten per sleepoog losschroeven en ze kunnen weg. Dus voor de keuring en dagelijks gebruik gaan ze eraf.

Ze zijn inderdaad vastgelast, de reden daarvoor is dat het gewoon steviger is. Als je ze wil laten scharnieren tegen de bumper dan moet je een extra gat vooraan in de buis boren en dan heb je een zwak punt.

Woensdag gaan ze er terug af, ik zal dan een paar foto's nemen zodag alles iets duidelijker wordt.
Avatar gebruiker
Wouter
 
Berichten: 894
Geregistreerd: 25 nov 2005, 16:49
Woonplaats: Sint-Jan-in-Eremo
Mijn Niva('s): heimwee

Berichtdoor Wouter » 28 jun 2006, 19:14

Afbeelding

zo ziet het er dus uit, door het achterste gat gaat de bout van de bumper, door het kleinere vooraan een extra bout

Afbeelding

stevig gelast

Afbeelding

hier zit de extra bout

Afbeelding

alles gaat gewoon door de buper


de buitendiameter van de buis is 39mm, dit past mooi in de originele bupersteunen.
Avatar gebruiker
Wouter
 
Berichten: 894
Geregistreerd: 25 nov 2005, 16:49
Woonplaats: Sint-Jan-in-Eremo
Mijn Niva('s): heimwee

Berichtdoor TRooPER » 29 jun 2006, 15:21

hebt ook serieus mogen boren zeker om in die BUPER zo e gat te krijgen

voor de rest ziet dat er goed uit. just te hopen als ze u ooit ne
snok moeten geven gelijk bij den dark es gebeurt is, da ze uwe
voorkant niet heel aftrekken. vandaar dat ik altijd e kinetisch lint
prefereer.
TRooPER
 
Berichten: 777
Geregistreerd: 21 jun 2005, 11:16
Woonplaats: herzele

Berichtdoor Wouter » 29 jun 2006, 17:32

TRooPER schreef:hebt ook serieus mogen boren zeker om in die BUPER zo e gat te krijgen

voor de rest ziet dat er goed uit. just te hopen als ze u ooit ne
snok moeten geven gelijk bij den dark es gebeurt is, da ze uwe
voorkant niet heel aftrekken. vandaar dat ik altijd e kinetisch lint
prefereer.


Hier een paar straten verder zit een garage voor lanbouwmachines. Die hebben daar gerief met hopen en ik heb al regelmatig eens aan hun deur gaan kloppen om advies, materiaal, hulp. Ze kennen mij daar ondertussen al.
een gat van 40 boren was dan ook geen enkel probleem. 8)
Avatar gebruiker
Wouter
 
Berichten: 894
Geregistreerd: 25 nov 2005, 16:49
Woonplaats: Sint-Jan-in-Eremo
Mijn Niva('s): heimwee


Keer terug naar Self made

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron