moet er echt zijn kijk eens vlak bij de gaskabel bij de caburateur. En het gasklep mechaniek op de caburateur daar moet een regelschroef te vinden zijn.
Er zijn 3 regelschroeven aan een niva carbu. Als je er niet veel van af weet blijf je er beter van af. Er zijn er 2 die vrij cruciaal zijn. En eentje die wat minder cruciaal is, en waarmee je het stationair toerental gedeeltekijk mee kunt regelen. Deze zit onder het acceleratie pompje. NIET het ander pompje dat zorgt voor het openen van de 2de schacht onder zware belasting!
Tis smoor klep in de bovenste afbeelding. Het schroefje relantie is idd om het hoeveelheid mengsel te regelen dat in de motor gaat, bij relantie, maar daar blijf je beter af tenzij je effectief weet waar je mee bezig bent! Het vijsje lucht benzine mengsel blijf je ook beter af.
deed hij dit vroeger ook? als dit zo is, is het belangrijker om eerst de oorzaak te vinden waarom hij nu hoger draait. voordat je aan de vijsjes draait... trekt hij geen valse lucht, blijft de choke klep niet hangen enz...
Heb de auto net twee maanden, elke dag weer een ontdekking. het hoge toerental had hij al. heb vorige keer wel de vacumslang van de rembekrachtiger vervangen. Heb van het weekend de cab. eraf gehad en schoongemaakt, daarna van die cleaner in de tank gegooid, is al beter hangt nu op 1200. van het weekend nog eens wat prullen