Wiellager linksachter herhaaldelijk kapot

Vering, demping, verhogen, banden/wielen, stuurhuis enz

Moderator: pietsky

Wiellager linksachter herhaaldelijk kapot

Berichtdoor Marjolein » 15 mei 2020, 07:46

Hallo allemaal,

Ik heb een herhaaldelijk probleem met mijn wiellager linksachter. In december 2018 is mijn differentieel achter vervangen en ook mijn wiellager links achter (in een garage in Polen waar ik eens per jaar onderhoud laat plegen). Toen ik terug arriveerde in Nederland en mijn Niva naar de APK moest bleek de nieuwe lager alweer kapot te zijn. Die is toen opnieuw vervangen door een lokale garage in Groningen, met de notitie dat het mogelijk was dat mijn lager helemaal niet vervangen was in Polen. Toen de lager na een half jaar alweer kapot bleek te zijn werd het erop gegooid dat het wel een slechte kwaliteit lager geweest moest zijn. Hij werd opnieuw vervangen, en dit keer vastgelijmd. Nu, zo'n half jaar later, hoor ik weer het bekende geluid linksachter en lijkt het erop dat de lager wederom kapot is. Ook hoor ik nu een rammelend geluid rechtsachter (of dit met het lager probleem verbonden is weet ik niet). Ik ga de komende week er opnieuw mee naar de garage (niet dezelfde).

Ik hoopte dat jullie misschien een paar tips voor me hebben. Het lijkt erop dat er misschien iets anders kapot is waardoor de lager stukdraait? Homokineten?
Marjolein

Mijn Niva('s): Lada Niva 1.7i uit 2004, geimporteerd uit Polen.

Re: Wiellager linksachter herhaaldelijk kapot

Berichtdoor Sebastiaan » 02 jun 2020, 21:16

Welk onderdeelnummer bedoel je hiermee? Zelf heb ik nog nooit de achter-lager voorbij zien komen?
Sebastiaan

Mijn Niva('s): 1.7i 4x4 Niva 2008

Keer terug naar Ophanging & stuurdelen