ROESTIGE VLEUGELS

Zelf wat geknutseld aan je Niva en wil je het delen met anderen? Dat kan je hier.

Moderator: pietsky

ROESTIGE VLEUGELS

Berichtdoor Blockx lieven » 18 nov 2005, 12:18

8) :lol: Ik ben er eens aan begonnen om mijn vleugels te restaureren ,en hoe!! :shock: :shock: :o :idea:
Mijn spoetnik is van 91 en zijn vleugels zien het niet meer zitten :cry: , ik heb hen dan maar uit hun lijden verlost en heb er overal een volle ronde staaf van 12 mm tegengelast :twisted: . Je kunt zo een staaf perfect plooien op een trekhaak of in een schroefbank,het gerotte deel van de vleugels kan je heel goed wegzagen met een staalwipzaag. Het is misschien omslachtig maar het loont toch de moeite zo heb je geen modderrand meer in de vleugels . Na het lassen en slijpen moet je wel nog even roestwerende verf aanbrengen en daarna de binnenkant uitsiliconeren met een uithardende siliconekit ( allfix van soudal of rectafix van rectavit leverbaar in drie kleuren in brico en gamma). Je spuit enkele lijnen silicone en veegt deze met een borsteltje van +- 2cm uit ,geen nood wanneer dit draden trekt want daar heb ik iets op gevonden op 20 jaar proffesioneel carrosseriewerk :idea: . Om draderig effect te verminderen ga je na het verspreiden van je silicone even met je borstel in wat thinner of white spirit en strijk vervolgens de pap mooi vlak,waarna je het laat drogen en nadien afdekt met een laagje overschilderbaar rutex. Normaal komen er hier nog foto's bij maar dat moet ik aan Jan overlaten, en ik weet niet wanneer een hardwerkende Jan tijd heeft om dit even te doen :lol: (als mijn foto's goed zijn verzonden trouwens) ps: De mensen met te grote wielen die de vleugels raken kunnen zoals ik ook hun wieltoer aanpassen en zeer mooi afronden zodat er geen scherpe randen meer zijn ,eerst even met een stiftje aantekenen en zagen maar. De voorvleugels zijn zeer stevig geworden trouwens, ik durf er gerust met een moker tegen kloppen op de wieltoer
Bijkomende plaatdelen hoef je echt niet te kopen ik gebruik steeds een gerecupereerde plaat van een motorkap die ik daar dan eerst even uitslijp en op maat knip zo heb je voor geen geld meer dan een vierkante meter plaat ( wel een plaat kiezen die relatief vlak is dus niet van een kever want dat is steeds overal gerond) :wink:
Veel lees en lasgenot. 8)

Blockx Lieven Huldenberg
Blockx lieven

Berichtdoor Roderick » 18 nov 2005, 13:00

ben benieuwd naar de foto's.
Roderick

Berichtdoor ladanivabelgium » 18 nov 2005, 14:58

ik ook, want (nog) niks ontvangen
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Nico Baeckelmans » 18 nov 2005, 15:39

ladanivabelgium schreef:ik ook, want (nog) niks ontvangen

Men sprak over een "hardwerkende Jan". :wink:
Nico Baeckelmans

Berichtdoor Darkangel » 18 nov 2005, 22:17

Ja , da wil ik ook wel eens zien want ik kan er mij niet direkt iets bij voorstellen.
Darkangel

Berichtdoor ladanivabelgium » 19 nov 2005, 07:49

de foto's zijn hier te vinden
Draco dormiens nunquam titillandus
ladanivabelgium
Site Admin

Mijn Niva('s): Niva 1.9TD
Niva Cabrio restoproject
Niva 1.6 '78 restoproject
Lada 2101

Berichtdoor Roderick » 19 nov 2005, 13:05

Das duidelijk het betere bak en braad werk.
Ziet er goed uit Blockxke :D
Roderick

Keer terug naar Self made